torsdag 8 april 2010

gör alla en tjänst och självdö!

en liten kommentar till dokument inifrån om barnaga. jag arbetar med barn, har en väldig massa åsikter om barnuppfostran. tänker inte gå in på alla dem nu, men lite kort "supernanny" är det värsta jag vet.

när man ser de här gamla stofilerna som hängde utanför tingsrätten för att "stötta" gubben som örfilat en liten grabb blir jag alldeles stum. undrar om det har med deras egen uppfostran att göra, att aga var tillåtet när de var barn? att de har glömt hur de kände när de kanske blev kränkta som barn?

men en tanke som jag får är att det kanske inte är så konstigt om barn beter sig illa om de är vuxna som dessa som de har som förebilder????? kanske barnen egentligen är riktigt lyckade som överlever i denna förvirrade värld???

en stor kram till tjejen som gick och sa till rektorn när hon slog din klasskompis! dina föräldrar har gjort ett strålande jobb med att leda dig in i vuxenvärlden, vågar jag gissa utan att slå dig... verkar helt sjukt att inga lärare på din skola har några ryggrader, kryper dom runt i korridorerna?????

och till alla griniga gamla gubbar och tanter, gör oss alla en tjänst och självdö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar