tisdag 2 mars 2010

unga mammor

kollade på outsiders igår, handlade om unga mammor i sverige. finss tydligen inte så många 250 st per år, den yngsta är 14 år. självklart så bloggar dom, kan man gissa att det var så produktionsbolaget hittade dom... måste säga att jag var mycket imponerad av två av mammorna, verkade ha stenkoll på läget. den ena hade tom gått i nian samtidigt som hon hade barn. med hjälp av en försående rektor, låter ju toppen.

men jag blev lite oroad över det unga paret som skulle ha barn, var det bara jag eller verkade dom lite smått efterblivna... "öhh, kristoffer vill gärna ha en kille för han gillar inte att leka med dockor, tycker det verkar jobbigt och så... döhhh...", "ska bli kul att klä på den och sånt, vart ska den här sitta och sånt, inte så kul med blöjorna men dom får väl hon ta, jag går ju ut med hunden och tar hand om hans, typ, döhhhh..." kunde ju varken börja eller avsluta en mening på ett normalt sett. sen sa dom båda det klassiska, -ska ju bli skönt att få någon att älska och som älskar mig.

ja ja, jag orkade inte se klart, blir för provocerad av korkade människor... hoppas att det går bra, att dom kommer på vad som ska sitta vart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar